برگرفته از کتاب گاو بنفش به نوشته ست گادین؛

گاو بنفش کسب و کارتان باشید

در این مقاله، مفهوم «گاو بنفش» را بررسی می‌کنیم. کسب‌وکار شما با تمرکز بر خدمت به‌جای فروش، قدرت بازاریابی دهان‌به‌دهان و فروش تجربه به‌جای محصول می‌تواند متحول شود. آماده شوید تا به دنیای محصولات قابل‌توجه شیرجه بزنید و کشف کنید که چگونه گاو بنفشی بسازید که همه درباره آن صحبت می‌کنند.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه

به گزارش آکادمی گزارش خبر، در بازار اشباع‌شده امروزی، جلب علاقه مشتریان و تمایز از رقبا برای کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز شده است. درحالی‌که تلاش برای متفاوت بودن یک استراتژی رایج است، کافی نیست خودمان را از دیگران متمایز کنیم. نکته کلیدی در ارائه یک «محصول قابل‌بحث» نهفته است، محصولی که گفتگوهای مردم را جهت می‌دهد و تاثیری ماندگار بر مشتریان می‌گذارد.

در این مقاله، مفهوم «گاو بنفش» را بررسی می‌کنیم. کسب‌وکار شما با تمرکز بر خدمت به‌جای فروش، قدرت بازاریابی دهان‌به‌دهان و فروش تجربه به‌جای محصول می‌تواند متحول شود. آماده شوید تا به دنیای محصولات قابل‌توجه شیرجه بزنید و کشف کنید که چگونه گاو بنفشی بسازید که همه درباره آن صحبت می‌کنند.

محصولات قابل‌توجه: جلب‌توجه مشتری

احتمالا درباره اصطلاح اسرارآمیز «گاو بنفش» و اینکه چگونه بر شما و کارتان تاثیر می‌گذارد شنیده‌اید. گاو بنفش به عبارت ساده، ارائه چیزی به مشتریان است که واقعا می‌خواهند در مورد آن صحبت کنند. درواقع از دیگران متمایز می‌شویم و نشان‌دار می‌شویم، چون مردم درباره ما صحبت می‌کنند.

نه فقط گاو بنفش، یک گاو بنفش قابل‌بحث

همه در تلاش هستند تا کسب‌وکار خود را متمایز کنند، اما تلاش برای متفاوت بودن کافی نیست. شما باید یک پیشنهاد یا محصولی ارائه دهید که باعث گفتگوی دیگران شود. اگر مشتریان شما ارزش و اهمیت را در پیشنهاد شما بیابند، می‌توان گفت قابل‌توجه است. قاعده ساده است – اگر آنها در مورد محصول شما اظهارنظر کنند، فوق‌العاده است.

دیدگاه جدید برای بازاریابی بهتر: خدمت قبل از فروش

فکر مکتب قدیم مبنی بر اینکه بازاریابی همه چیز در مورد تبلیغات و تبلیغات تهاجمی است، دیگر درست نیست. بازاریابی مدرن درباره داستان‌سرایی است. این در مورد ارائه یک روایت معتبر است که مخاطبان هدف شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و آنها را تشویق می‌کند تا اقدام کنند و اخبار را منتشر کنند. گاو بنفش داشتن، ارائه چیزی جالب به مشتریان است که می‌خواهند به اشتراک بگذارند.

استراتژی کسب‌وکار خود را بسازید: محصول قبل از تبلیغ

همان‌طور که استراتژی بازاریابی خود را طراحی می‌کنید یادتان باشد هدف باید تمرکز بر خدمت به مشتری باشد و نه فقط فروش یک محصول. حتی عالی‌ترین محصولات نیز برای پیشرفت به تبلیغات دهان‌به‌دهان قوی نیاز دارند. مشتری باید آن‌قدر تحت‌تاثیر محصول شما قرار بگیرد که نتواند در مورد آن صحبت نکند.

بازاریابی توصیه‌ای قوی‌تر از تبلیغات است

تا حالا فکر کرده‌اید برندهایی که در سال‌های اخیر تصاعدی رشد کرده‌اند، مانند گوگل، فیسبوک اغلب کمپین‌های تبلیغاتی سنتی را اجرا نمی‌کنند؟ آنها به‌شدت به بازاریابی دهان‌به‌دهان متکی بودند و به کاربران منتخب چیزی هیجان‌انگیز برای صحبت با دوستان خود می‌دادند. این چرخه ادامه یافت و باعث ساخته‌شدن یک برند قدرتمند شد.

تجربه بفروشید، نه محصول

به یاد داشته باشید درنهایت مشتریان شما دنبال تجربه‌های فراموش‌نشدنی هستند، نه فقط محصولات. برای آنها تجربه‌ای قابل‌توجه خلق کنید. اجازه دهید سفر محصول شما داستانی باشد که آنها مشتاق به اشتراک گذاشتن با محیط اطراف خود هستند. این باعث ایجاد سروصدا درباره شما می‌شود.

گاو بنفش باشید!

هدف شما نباید فقط داشتن کسب‌وکار باشد. باید گاو بنفش باشید – کسب‌وکاری که به مردم چیزی برای صحبت کردن می‌دهد. خدمات یا محصولی را ارائه دهید که فراموش‌نشدنی است، باعث ایجاد گفتگو و شکل گرفتن جامعه‌ای از هواداران متعصب می‌شود. این همان نوع بازاریابی است که امروزه برندهای اول جهان را شکل داده است. گاو بنفش قابل‌توجهی باشید که همه درباره آن صحبت می‌کنند. همین کافی است تا کسب‌وکار شما رونق بگیرد!

منبع:تیم تحریریه مدیرسبز/ژان بقوسیان

مدل سازمانی

با دستیار روابط عمومی صاحب رسانه شوید
سازمان بورس و اوراق بهادار

سازمان بورس و اوراق بهادار

مرجع اخبار موثق در بازارسرمایه

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

رپورتاژ آگهی تسمینو

تسمینو

تِسمینو، پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سفارش بک لینک

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

روابط عمومی ایران صدا

روابط عمومی ایران صدا

آرشیو تمامی برنامه های شبکه های رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

تامین سرمایه نوین

تامین سرمایه نوین

نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

شرکت ملی گاز

شرکت ملی گاز

https://nigc.ir

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

سازمان جهادکشاورزی

سازمان جهادکشاورزی

جهادکشاورزی استان فارس

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی

حمایت همگانی از مدافعان سلامت

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

توسعه یکپارچه و هماهنگ طرح منظومه های روستایی در کشور

اداره کل حفاظت محیط زیست

اداره کل حفاظت محیط زیست

حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی در کشور

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری

اداره میراث فرهنگی و گردشگری

توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشور

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

شرکت برق منطقه ای

شرکت برق منطقه ای

اجرای پروژه بهینه سازی برای بهبود و افزایش قابلیت اطمینان تبادل انرژی

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیما

تولیدات رسانه ملی در استان ها

فولاد اقلید پارس

فولاد اقلید پارس

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

ارائه خدمات نوین بانکی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بنگاه‌ها

مدل اقتصادی

پروفایل خبریت را راه بنداز
امیرحسین باقری

امیرحسین باقری

مشاور و مدرس بورس

حسین براتی

حسین براتی

پژوهشگر مسائل اجتماعی و حقوقی

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمدرضا سعیدی

محمدرضا سعیدی

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

مهدیه کردی

مهدیه کردی

فعال رسانه ای در حوزه بازارسرمایه

میلاد شادانی

میلاد شادانی

مشاور و کوچینگ رشد فردی و سازمانی

مهدی بیرانوند

مهدی بیرانوند

نویسنده، پژوهشگر، شاعر، روزنامه نگار

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

سهیل فرخی

سهیل فرخی

فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما