بازار فردوس حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح می‌شود

بازار فردوس ۲ بعنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری زیارتی حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر بازار فردوس حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگاران گروه صنعت و تجارت گزارش خبر، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس در نشست خبری، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س)، اظهارکرد: سالروز ولادت این بانوی بزرگ اسلام فرصتی برای ارج نهادن به جایگاه مادران و بانوان است.

احمدرضا نقیب زاده با اشاره به اهمیت بازارهای خرید در صنعت گردشگری، افزود: امروزه بازارهای خرید در صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که نقش مهمی در جذب گردشگران و افزایش تجربه آنان‌ ایفا می‌کنند.

او به مبحث جذب گردشگران اشاره کرد و گفت: بسیاری از گردشگران سفرهای خود را با هدف خرید از بازارهای خاص برنامه‌ریزی می‌کنند، این بازارها می‌توانند شامل مراکز خرید، بازارهای محلی، صنایع دستی و محصولات خاص باشند که جاذبه‌های منحصر بفرد برای گردشگران فراهم می‌کنند.

نقیب‌زاده گریزی به تقویت اقتصاد محلی زد و بیان کرد: بازارهای خرید منبع درآمد مهمی برای جوامع محلی هستند، فروش محصولات بومی و محلی به گردشگران نه تنها به اقتصاد منطقه کمک می‌کند بلکه به حفظ فرهنگ و سنت‌های محلی نیز منجر می‌شود.

او افزود: بازار فردوس ۲ در عرصه حرم مطهر شاهچراغ (ع) واقع شده است و با توجه به گستردگی واحد‌های تجاری بازار که شامل ۸۲ مغازه است دیگر محصولات از جمله سوغات و صنایع دستی بفروش می‌رسد و در کل فعالیت‌های ۲۳ صنف در این بازار ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس گفت: تجربه فرهنگی بازدید از بازار‌های خرید محلی به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از نزدیک با فرهنگ و سبک زندگی محلی آشنا شوند؛ این نوع تجربه‌ها بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری را تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه ایجاد اشتغال بازار‌های خرید به ایجاد شغل در جوامع محلی کمک می‌کند، افزود: از فروشندگان و کارگران بازار گرفته تا صنعتگران و تولیدکنندگان بسیاری از افراد به طور مستقیم یا غیر مستقیم از فعالیت‌های تجاری در بازار‌های خرید بهره‌مند می‌شوند در نتیجه بازار‌های خرید نه تنها برای بهبود تجربه گردشگری مهم است بلکه به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق گردشگری نیز عمل می‌کنند.

نقیب‌زاده به اهمیت برند در بازار‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برند بازار یکی از عوامل کلیدی در جذب گردشگران و تصمیم گیری آنها در انتخاب مقصد گردشگری است.

او گفت: اعتماد و اعتبار برند‌های معروف و معتبر می‌توانند اعتماد گردشگران را جلب کنند وقتی یک مقصد گردشگری یا یک بازار برند قوی داشته باشد، افراد به آن اطمینان بیشتری دارند و احتمال انتخاب آن مقصد بیشتر می‌شود.

نقیب‌زاده با یادآوری اینکه جذب گردشگران هدفمند برند بازار می‌تواند به جذب نوع خاصی از گردشگران کمک کند، تصریح کرد: مشارکت در تصمیم گیری گردشگران معمولاً وقتی به دنبال خرید یا تجربه چیزی خاص، هستند برند‌های بازار در تصمیم گیری‌های آنها نقش مهمی دارند برند‌های قوی می‌توانند خواسته‌ها و نیاز‌های خاص گردشگران را برآورده کنند.

افتتاح بازار برای خدمت رسانی بیشتر به زائران حرم

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان شاهچراغ (ع) نیز در این نشست گفت: ایجاد بازار فردوس در جنوب حرم مطهر شاهچراغ (ع) از سال ۶۷ در دستور کار بوده و اکنون هم‌کف و طبقه اول آن در مجاورت باب الرضا واقع در کوچه بین الحرمین آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

علیرضا صحرائیان با اشاره به اینکه افتتاح این بازار آرزویی دیرینه برای خدمت رسانی بیشتر به زائران حرم و گردشگران مذهبی شیراز است، افزود: این بازار طی توافق نامه‌ای با شرکت توسعه گردشگری فارس به سرانجام رسیده، قرارداد اجاره و راه‌اندازی آن منعقد شده و مغازه‌های این ۲ طبقه آماده واگذاری به فروشندگان و برند‌های متقاضی است.

او ادامه داد: دورنمای گردشگری مذهبی حرم مطهر شاهچراغ (ع) این است که خانواده‌های که برای زیارت به حرم می‌آیند، بتوانند یک روز کامل خود را در این آستان مقدس سپری کنند؛ پس از زیارت از موزه غنی حرم بازدید کنند، کودکانشان از بوستان استفاده کنند، برای صرف ناهار به دارالضیافه مراجعه کنند و سپس برای خرید سوغات به بازار فردوس مراجعه کنند.

صحراییان عنوان کرد: طبقه همکف بازار فردوس یکهزار و ۵۶۰ متر مربع و طبقه اول آن یکهزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان شاهچراغ (ع) اعلام کرد: بر اساس سیاستگذاری انجام شده، قرار است بازار فردوس ۲ با محوریت عرضه محصولات فرهنگ و گردشگری مذهبی راه‌اندازی راه‌اندازی شود.

او اضافه کرد: زیرزمین این مجتمع نیز بیش از سه هزار متر مربع زیربنا دارد که اسکلت آن تکمیل است و آماده مشارکت با شرکت توسعه گردشگری یا هر شرکت دارای صلاحیت مشارکت است تا تجهیز و بهره‌برداری شود.

خبرنگار/ عباس امیری

مدل سازمانی

با دستیار روابط عمومی صاحب رسانه شوید
سازمان بورس و اوراق بهادار

سازمان بورس و اوراق بهادار

مرجع اخبار موثق در بازارسرمایه

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

رپورتاژ آگهی تسمینو

تسمینو

تِسمینو، پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سفارش بک لینک

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

روابط عمومی ایران صدا

روابط عمومی ایران صدا

آرشیو تمامی برنامه های شبکه های رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

تامین سرمایه نوین

تامین سرمایه نوین

نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

شرکت ملی گاز

شرکت ملی گاز

https://nigc.ir

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

سازمان جهادکشاورزی

سازمان جهادکشاورزی

جهادکشاورزی استان فارس

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی

حمایت همگانی از مدافعان سلامت

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

توسعه یکپارچه و هماهنگ طرح منظومه های روستایی در کشور

اداره کل حفاظت محیط زیست

اداره کل حفاظت محیط زیست

حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی در کشور

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری

اداره میراث فرهنگی و گردشگری

توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشور

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

شرکت برق منطقه ای

شرکت برق منطقه ای

اجرای پروژه بهینه سازی برای بهبود و افزایش قابلیت اطمینان تبادل انرژی

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیما

تولیدات رسانه ملی در استان ها

فولاد اقلید پارس

فولاد اقلید پارس

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

ارائه خدمات نوین بانکی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بنگاه‌ها

مدل اقتصادی

پروفایل خبریت را راه بنداز
امیرحسین باقری

امیرحسین باقری

مشاور و مدرس بورس

حسین براتی

حسین براتی

پژوهشگر مسائل اجتماعی و حقوقی

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمدرضا سعیدی

محمدرضا سعیدی

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

مهدیه کردی

مهدیه کردی

فعال رسانه ای در حوزه بازارسرمایه

میلاد شادانی

میلاد شادانی

مشاور و کوچینگ رشد فردی و سازمانی

مهدی بیرانوند

مهدی بیرانوند

نویسنده، پژوهشگر، شاعر، روزنامه نگار

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

سهیل فرخی

سهیل فرخی

فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما