پیام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی؛

اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است

دکتر حسین کرمانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر فعالان این حوزه، روابط عمومی را قلب تپنده ارتباطات سلامت، سنگر مقابله با شایعات، و حامی آگاهی‌بخشی در روزهای بحران توصیف و با اشاره به دستاوردهایی همچون مدیریت اطلاع‌رسانی در دوران کرونا و پویش‌های پیشگیرانه، بر لزوم استمرار خلاقیت، صداقت و هم‌افزایی در مسیر ارتقای سلامت عمومی تأکید کرد.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر اعتماد عمومی، میراث گرانبهای روابط عمومی است

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه خبرگزاری گزارش خبر، دکتر حسین کرمانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر فعالان این حوزه، روابط عمومی را قلب تپنده ارتباطات سلامت، سنگر مقابله با شایعات، و حامی آگاهی‌بخشی در روزهای بحران توصیف و با اشاره به دستاوردهایی همچون مدیریت اطلاع‌رسانی در دوران کرونا و پویش‌های پیشگیرانه، بر لزوم استمرار خلاقیت، صداقت و هم‌افزایی در مسیر ارتقای سلامت عمومی تأکید کرد.

در این پیام آمده است؛

همکاران گرانقدر در سراسر کشور همراهان پرتلاش در وزارتخانه، دانشگاه‌ها و مؤسسات تابعه وزارت بهداشت

امروز، روز گرامیداشت نقش بی‌بدیل شماست؛ کسانی که با قلم، صداقت و خلاقیت خود، پل ارتباطی بین وزارت بهداشت و مردم ایران هستید. در این روز فرخنده، از تک تک شما که در سخت‌ترین شرایط، پرچم رسالت سلامت را برافراشته نگه داشته‌اید، سپاسگزارم.

۱-یادآور ایام سخت کرونا در روزهایی که جهان درگیر ترس و ابهام بود، شما در خط مقدم اطلاع‌رسانی، جانفشانی کادر سلامت و اقدامات مویرگی روابط عمومی‌ها را تا دورترین بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی کشور به تصویر کشیدید. قدردان تلاش‌تان هستیم که نه تنها پیام‌های حیاتی را منتشر کردید، بلکه امید را در دل جامعه زنده نگه داشتید.

۲-پویش «نه به تصادف!» و کاهش ۳ درصدی مرگ‌ومیر ترافیکی ثمره همکاری شما در اطلاع‌رسانی پیشگیرانه، امروز در آمار پزشکی قانونی به بار نشسته است. این موفقیت، نمادی از تأثیر روابط عمومی در نجات جان انسان‌ها و تقویت مرجعیت سلامت در جامعه است.

۳-روابط عمومی؛ سنگر مقابله با شایعات و بیماری‌های غیرواگیر از دیابت تا بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های نادر، شما با انتشار اطلاعات دست‌اول و سریع، مانع گسترش شبه‌علم و اخبار کذب شدید. این همان رسالتی است که سلامت جامعه را از گزند جهل حفظ می‌کند.

۴-اطلاع‌رسانی شفاف، سلاح مهار بیماری‌ها سرطان، ایدز، دخانیات و آلودگی هوا، با زبان ساده و شفافِ شما قابل کنترل است. بیایید بار بیماری‌ها را با تولید محتوای اثرگذار کاهش دهیم.

۵-پیری جمعیت و ضرورت ترویج فرزندآوری این چالش جهانی را با دوری از سیاسی‌سازی و با همراهی صاحبان اندیشه محلی و ملی مدیریت کنیم. روابط عمومی می‌تواند با نگاهی امیدبخش، زوج‌های جوان را به تشکیل خانواده ترغیب کند.

۶-ارتباط با نمایندگان مردم؛ پلی برای رفاقت و همکاری شما پل ارتباطی بین روسا و نمایندگان هستید. از ظرفیت دیدارهای جمعی برای تقویت همگرایی در مسیر سلامت جامعه بهره بگیرید.

۷-رسانه‌های محلی؛ رکن رکین دموکراسی با حمایت از رسانه‌های محلی و صداوسیما، پیام سلامت را به درستی به گوش مردم برسانید. برنامه‌ریزی منظم و تعامل سازنده با آنها را در اولویت قرار دهید.

۸-صداقت؛ قلب تپنده روابط عمومی همواره رابطی صادق بین مردم، کارکنان، رسانه‌ها و روسای مؤسسات باشید. اعتماد عمومی، میراث گرانبهای شماست.

۹-هوش مصنوعی؛ ابزاری برای سرعت و دقت از فناوری برای تسریع اطلاع‌رسانی استفاده کنید، اما جایگزین خلاقیت و تفکر نقادانه تیم خود نکنید.

۱۰-کشف گنجینه‌های محلی به دنبال نیروهای علمی، ادبی و دینی استان خود بروید. گزارش‌های الهام‌بخش از تجربه‌های آنها تهیه و در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

۱۱-تفکر جمعی؛ راه حل معضلات محلی با گردهم آوردن صاحبان اندیشه دور یک میز، برای مشکلات محلی راهکار بیابید. از گزارش‌های رویدادمحور فراتر روید و سوژه‌سازی کنید.

۱۲-تشکیل شورای اطلاع‌رسانی در دانشگاه‌ها با اجرای بخشنامه معاون اول رئیس جمهور، شورای اطلاع‌رسانی دانشگاه را با حضور حداقل ۵ نفر (۲ صاحب نظر استانی و ۳ استاد دانشگاه) تشکیل دهید و تعامل سازنده را نهادینه کنید.

در پایان، روابط عمومی، تنها یک شغل نیست؛ یک «رسالت» است. بیایید در سال پیش رو، با همدلی و نوآوری، صدای سلامت ایران باشیم.

با احترام

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۲۷ اردیبهشت 1404

مدل سازمانی

با دستیار روابط عمومی صاحب رسانه شوید
سازمان بورس و اوراق بهادار

سازمان بورس و اوراق بهادار

مرجع اخبار موثق در بازارسرمایه

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

رپورتاژ آگهی تسمینو

تسمینو

تِسمینو، پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سفارش بک لینک

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

روابط عمومی ایران صدا

روابط عمومی ایران صدا

آرشیو تمامی برنامه های شبکه های رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

تامین سرمایه نوین

تامین سرمایه نوین

نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

شرکت ملی گاز

شرکت ملی گاز

https://nigc.ir

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

سازمان جهادکشاورزی

سازمان جهادکشاورزی

جهادکشاورزی استان فارس

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی

حمایت همگانی از مدافعان سلامت

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

توسعه یکپارچه و هماهنگ طرح منظومه های روستایی در کشور

اداره کل حفاظت محیط زیست

اداره کل حفاظت محیط زیست

حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی در کشور

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری

اداره میراث فرهنگی و گردشگری

توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشور

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

شرکت برق منطقه ای

شرکت برق منطقه ای

اجرای پروژه بهینه سازی برای بهبود و افزایش قابلیت اطمینان تبادل انرژی

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیما

تولیدات رسانه ملی در استان ها

فولاد اقلید پارس

فولاد اقلید پارس

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

ارائه خدمات نوین بانکی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بنگاه‌ها

مدل اقتصادی

پروفایل خبریت را راه بنداز
امیرحسین باقری

امیرحسین باقری

مشاور و مدرس بورس

حسین براتی

حسین براتی

پژوهشگر مسائل اجتماعی و حقوقی

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمدرضا سعیدی

محمدرضا سعیدی

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

مهدیه کردی

مهدیه کردی

فعال رسانه ای در حوزه بازارسرمایه

میلاد شادانی

میلاد شادانی

مشاور و کوچینگ رشد فردی و سازمانی

مهدی بیرانوند

مهدی بیرانوند

نویسنده، پژوهشگر، شاعر، روزنامه نگار

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

سهیل فرخی

سهیل فرخی

فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما