مدرس و مشاور حوزه ارتباطات،روابط عمومی و رسانه:

نمایشگاه مطبوعات فرصت خوبی برای طرح دغدغه های رسانه هاست

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات،روابط عمومی و رسانه؛ برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصت خوبی برای طرح مسائل و مشکلات رسانه‌ها دانست و گفت: امیدواریم از این فرصت برای رفع مشکلات فعالان حوزه رسانه استفاده شود.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر نمایشگاه مطبوعات فرصت خوبی برای طرح دغدغه های رسانه هاست

به گزارش خبرنگاران گروه فرهنگ، هنر و رسانه گزارش خبر، احمد باقری صاحب امتیاز و مدیرمسئول گزارش خبر؛ برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصت خوبی برای طرح مسائل و مشکلات رسانه‌ها دانست و گفت: امیدواریم از این فرصت برای رفع مشکلات فعالان حوزه رسانه استفاده شود.

احمد باقری با بیان این مطلب گفت: یکی از مطالبات و نیازهای اصلی رسانه ها مورد حمایت قرار گرفتن از سوی وزارت ارشاد در برابر مسائل حقوقی است.متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد صدور مجوز برای فعالیت رسانه ای بوده ایم در حالی که بسیاری از این مجوزها به مرحله انتشار نرسیده و حمایت جدی هم از آن ها صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه بحث های مالیاتی و حقوقی از اساسی ترین مشکلات حال حاضر رسانه هاست افزود: وقتی رسانه نتواند حامی مالی جدی برای خود پیدا کند نمی تواند قدرتمند عمل کند و از رسالت اصلی خود که شفاف کردن مسائل برای افکار عمومی است باز می ماند و محتوا دچار آسیب می شود.

باقری با تاکید بر اینکه فرایند نظارتی باید در کنار فرایند حمایتی باشد تصریح کرد: رسانه وقتی می تواند با انگیزه به کار خود ادامه دهد که در کنار نظارت بر روی محتوای آن، حمایت را هم داشته باشد.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول خبرگزاری گزارش خبر اضافه کرد: متاسفانه رسانه ها نتوانسته اند برای احقاق حق خود هیچ کاری انجام دهند. اگرچه در قانون مطبوعات شان و جایگاه رسانه مشخص شده اما در فضای اجرایی رسانه ها تنها هستند.

باقری اظهار کرد: جای واحدی به نام واحد حقوقی در معاونت امور رسانه و تبلیغات وزارت ارشاد که حمایت کننده رسانه ها باشد خالی است .

مدیرمسوول پایگاه خبری گزارش خبر گفت: پیشنهادم این است که در نمایشگاه امسال فضایی ایجاد شود که صدای رسانه ها شنیده شده و برای مشکلات آن ها چاره اندیشی شود.

وی نبود ایده در محتوا سازی را یکی دیگر از مشکلات رسانه ها دانست و گفت: هم اکنون تمامی رسانه ها از یک خط سنتی مانند رپورتاز یا تبلیغات کار خود را پیش می برند و نمی توانند برای درآمد زا بودن ایده بدهند شاید برگزاری این نمایشگاه فرصتی باشد که رسانه ها در نشست های تخصصی شرکت کرده و ایده ها و نظرات خود را برای رشد و توسعه فضای مطبوعاتی و رسانه ای کشور ارائه دهند.

باقری در خصوص حضور شبکه ها و رسانه های اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات نیز اظهار داشت : وجود شبکه ها و رسانه های اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات می تواند نقطه قوت این نمایشگاه باشد اما نباید فراموش کرد که شبکه های اجتماعی تنها بازوی وب سایت ها یا پایگاههای خبری و خبرگزاری ها محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شبکه ها و رسانه های اجتماعی ساماندهی شوند و تنها آن هایی به رسمیت شناخته شوند که به یک پایگاه خبری متصل باشند، در این صورت است که از انتشار اخبار زرد و شایعه جلو گیری می شود.

منبع: ستاد اطلاع رسانی بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

نظرات شما ( 2 نظر )

کریمیان
در مورد ایده کاملا درست گفتید کاش کارگاه هایی برای تبادل ایده ها به همت وزارت ارشاد برگزار بشه که فکر میکنم همین موضوع باعث میشه ایده های بهتر و بیشتری خلق بشن
نوری
سلام استاد عزیزم شما بهترین هستید

    مدل سازمانی

    با دستیار روابط عمومی صاحب رسانه شوید
    سازمان بورس و اوراق بهادار

    سازمان بورس و اوراق بهادار

    مرجع اخبار موثق در بازارسرمایه

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    آهن و فولاد غدیر ایرانیان

    تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

    رپورتاژ آگهی تریبون

    تریبون

    انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

    رپورتاژ آگهی تسمینو

    تسمینو

    تِسمینو، پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سفارش بک لینک

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    گروه پیشرانان پیشرفت ایران

    بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

    روابط عمومی ایران صدا

    روابط عمومی ایران صدا

    آرشیو تمامی برنامه های شبکه های رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران

    گروه حفاظتی پاس

    روابط عمومی گروه پاس

    تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

    برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

    تامین سرمایه نوین

    تامین سرمایه نوین

    نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

    شرکت ملی گاز

    شرکت ملی گاز

    https://nigc.ir

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    گروه سرمایه گذاری غدیر

    بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

    دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

    دبستان نهال اندیشه

    آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

    سازمان جهادکشاورزی

    سازمان جهادکشاورزی

    جهادکشاورزی استان فارس

    دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

    دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی

    حمایت همگانی از مدافعان سلامت

    شرکت تجلی معادن و فلزات

    تجلی توسعه معادن و فلزات

    نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

    نیروی دریایی ارتش

    نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا

    نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

    توسعه یکپارچه و هماهنگ طرح منظومه های روستایی در کشور

    اداره کل حفاظت محیط زیست

    اداره کل حفاظت محیط زیست

    حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور

    سرآمد نوین

    سرآمد نوین

    پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

    شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

    فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

    ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی در کشور

    اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری

    اداره میراث فرهنگی و گردشگری

    توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشور

    وکیل اول

    وکیل اول

    پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

    شرکت برق منطقه ای

    شرکت برق منطقه ای

    اجرای پروژه بهینه سازی برای بهبود و افزایش قابلیت اطمینان تبادل انرژی

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    بانک قرض الحسنه مهر ایران

    تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

    صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

    صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

    اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

    سازمان صدا و سیما

    سازمان صدا و سیما

    تولیدات رسانه ملی در استان ها

    فولاد اقلید پارس

    فولاد اقلید پارس

    پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس

    توسعه معدنی و صنعتی صبانور

    توسعه معدنی و صنعتی صبانور

    بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

    موسسه اعتباری ملل

    موسسه اعتباری ملل

    ارائه خدمات نوین بانکی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بنگاه‌ها

    مدل اقتصادی

    پروفایل خبریت را راه بنداز
    امیرحسین باقری

    امیرحسین باقری

    مشاور و مدرس بورس

    حسین براتی

    حسین براتی

    پژوهشگر مسائل اجتماعی و حقوقی

    پایگاه آموزشی احمد باقری

    پایگاه آموزشی احمد باقری

    مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

    مهدی آشتیانی فرد

    مهدی آشتیانی فرد

    خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

    محمدرضا سعیدی

    محمدرضا سعیدی

    پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی

    وحید حاج سعیدی

    وحید حاج سعیدی

    فعال رسانه ای در استان گلستان

    مهدیه کردی

    مهدیه کردی

    فعال رسانه ای در حوزه بازارسرمایه

    میلاد شادانی

    میلاد شادانی

    مشاور و کوچینگ رشد فردی و سازمانی

    مهدی بیرانوند

    مهدی بیرانوند

    نویسنده، پژوهشگر، شاعر، روزنامه نگار

    ناهید مظفری

    ناهید مظفری

    مشاور رسانه ای در استان یزد

    زهره کرمعلی

    زهره کرمعلی

    فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

    نورالله رنجبر

    نورالله رنجبر

    مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

    سهیل فرخی

    سهیل فرخی

    فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

    صدیقه طباطبایی

    صدیقه طباطبایی

    خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

    محمد تقی ناصریراد

    محمد ناصریراد

    فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما