حسین حیدریان فعال رسانه ای:

رشد فرهنگی در کشور؛ میوه و ثمره آموزش و پرورش

از آموزش و مهارت آموزی کاربردی می تواند، پرورش به معنای واقعی کلمه میسر شود
وقتی افراد یک جامعه تحت آموزش کاربردی و مهارت آموزی صحیح قرار می گیرند در نتیجه پرورش واقعی افراد صورت می گیرد که همین امر فرهنگ سازی درست را به همراه دارد
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر رشد فرهنگی در کشور؛ میوه و ثمره آموزش و پرورش

به گزارش خبر، حسین حیدریان فعال رسانه و سردبیر پایگاه خبری گزارش خبر در یادداشتی با موضوع "رشد فرهنگی در کشور؛ میوه و ثمره آموزش و پرورش" آورده است؛

از آموزش و مهارت آموزی کاربردی می تواند، پرورش به معنای واقعی کلمه میسر شود.

وقتی افراد یک جامعه تحت آموزش کاربردی و مهارت آموزی صحیح قرار می گیرند در نتیجه پرورش واقعی افراد صورت می گیرد که همین امر فرهنگ سازی درست را به همراه دارد.

پس کاملا خواهیم دید تاوقتی آموزش و مهارت آموزی ما ‌کاربردی نباشد پرورشی صورت نخواهد گرفت و زمانی که افراد پرورش یافته خوبی نداشته باشیم از فرهنگ سازی دم زدن فقط در حد حرف و نوشته باقی می ماند.

امروزه با توجه به شرایط موجود نقش رسانه ها در بحث آموزش و پرورش افراد که نتیجه ی آن فرهنگ سازی چه درست چه غلط را نمی توان نادیده گرفت.

پس چه بهتر که آموزش را از همین رسانه تحت عنوان سواد رسانه ای شروع کنیم که به حمدالله امروزه جزوه اهداف پبش رو است اما هنوز جامع عمل به معنای واقعی به تن نکرده است.

چراکه بحث آموزش و مهارت آموزی کاربردی بلاخص آموزش سواد از نوع رسانه جزو مواردی است که مقام معظم رهبری امام خامنه ای مد ظله العالی در بیاناتشان در بیانیه ی گام دوم انقلاب و سایر سخنانشان با ملت و مسئولین بطور ویژه در این حوزه مسئولین فرهنگی و آموزشی توجه خاصی از چند سال اخیر تا به الان داشته و دارند.

پس بهتر است به افراد ابتدا امر در کنار سایر آموزش های بنیادی و پایه ای سواد رسانه ای رو هم آموزش دهیم نتیجه آن پرورش افراد از لحاظ قدرت تفکیک ،تحلیل و تشخیص یک خبر واقعی و غیر واقعی است و به طور جزئی قدرت تحلیل این موضوعرا پیدا می‌کند که انتشار یک خبر کذب و غیر واقعی می تواند چه بار روانی؛اقتصادی،معیشتی و....روی جامعه داشته باشد.

موضوعی که تا به امروز به طور واقعی ارگان ها و متولیان مستقیم و مرتبط به این موضوع مهم توجه نکرده و نتیجه عدم توجه آن از گذشته تا به الان در جامعه قابل لمس ودرک است.

بنابراین افراد وقتی سواد رسانه ای را با آموزش درست و کاربردی می آموزند درست پرورش می یابند و قدرت تفکیک و تحلیل مسائل رو به دست می آورند.

در این زمان است که فرد در جامعه آماده پذیرش یا عدم پذیرش یک فرهنگ چه درست چه غلط است و دیگر پذیرش و عدم پذیرش، و به طور کلی انتخابش دم دستی، احساسی و کور کورانه نخواهد بود.

بلکه با تکیه به آموزش کاربردی قدرت واقعی تشخیص را به دست آورده و می تواند واقع بینانه نسبت به پذیرش یک موضوع یایک فرهنگ با درایت عمل کند.

و حال چه بهتر این سواد رسانه ای رو درکنار سایر آموزش های پایه ای و بنیادی در سنین جوانی و نوجوانی والبته با مباحث خیلی خیلی سبک تر در حد یک گریز گذرا در سنین‌کودکی فرد بیاموزد یعنی درست زمانی که شاکله فکری، قدرت تشخیص و تصمیم گیری فرد در آینده شکل می پذیرد.

پس مخلص کلام اول آموزش کاربردی بدهیم بعد انتظار پرورش واقعی داشته باشیم که نهایتا بخواهیم موضوعی را فرهنگ سازی کنیم.

چرا که رشد فرهنگ میوه و ثمره ی آموزش و پرورش است.

مدل سازمانی

با دستیار روابط عمومی صاحب رسانه شوید
سازمان بورس و اوراق بهادار

سازمان بورس و اوراق بهادار

مرجع اخبار موثق در بازارسرمایه

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

آهن و فولاد غدیر ایرانیان

تامین آهن اسفنجی تولیدکنندگان فولاد در کشور

رپورتاژ آگهی تریبون

تریبون

انتشار گسترده محتوا در رسانه گزارش خبر

رپورتاژ آگهی تسمینو

تسمینو

تِسمینو، پلتفرم تخصصی رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و سفارش بک لینک

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

گروه پیشرانان پیشرفت ایران

بزرگترین پروژه های صنعتی کشور

روابط عمومی ایران صدا

روابط عمومی ایران صدا

آرشیو تمامی برنامه های شبکه های رادیویی صدای جمهوری اسلامی ایران

گروه حفاظتی پاس

روابط عمومی گروه پاس

تیم تامین حفاظت سازمان ها و اشخاص

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی

تامین سرمایه نوین

تامین سرمایه نوین

نخستین بانک سرمایه گذاری ایران

شرکت ملی گاز

شرکت ملی گاز

https://nigc.ir

گروه سرمایه گذاری غدیر

گروه سرمایه گذاری غدیر

بزرگترین هلدینگ چندرشته ای در بازارسرمایه

دبستان پسرانه غیردولتی نهال اندیشه

دبستان نهال اندیشه

آموزش و تربیت علمی و کاربردی دانش آموزان

سازمان جهادکشاورزی

سازمان جهادکشاورزی

جهادکشاورزی استان فارس

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی

دانشگاه علوم پزشکی و بهداشتی

حمایت همگانی از مدافعان سلامت

شرکت تجلی معادن و فلزات

تجلی توسعه معادن و فلزات

نخستین شرکت پروژه محور در بازارسرمایه

نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

توسعه یکپارچه و هماهنگ طرح منظومه های روستایی در کشور

اداره کل حفاظت محیط زیست

اداره کل حفاظت محیط زیست

حفاظت از اکوسیستم های طبیعی کشور

سرآمد نوین

سرآمد نوین

پیشرو در نرم افزار های تخصص مالی بورس

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی در کشور

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری

اداره میراث فرهنگی و گردشگری

توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشور

وکیل اول

وکیل اول

پروانه وکالت ۲۵۸۰۱ کانون وکلای مرکز

شرکت برق منطقه ای

شرکت برق منطقه ای

اجرای پروژه بهینه سازی برای بهبود و افزایش قابلیت اطمینان تبادل انرژی

بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران

تأمین مالی در چهارچوب تسهیلات قرض الحسنه

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

صنایع معدنی نوظهور کویر بافق

اشتغال‌زایی پایدار، ارزش آفرینی مواد معدنی و تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور

سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیما

تولیدات رسانه ملی در استان ها

فولاد اقلید پارس

فولاد اقلید پارس

پروژه آهن اسفنجی فولاد اقلید پارس

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

توسعه معدنی و صنعتی صبانور

بزرگترین تولید کننده فرآورده های سنگ آهن در غرب کشور

موسسه اعتباری ملل

موسسه اعتباری ملل

ارائه خدمات نوین بانکی در راستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بنگاه‌ها

مدل اقتصادی

پروفایل خبریت را راه بنداز
امیرحسین باقری

امیرحسین باقری

مشاور و مدرس بورس

حسین براتی

حسین براتی

پژوهشگر مسائل اجتماعی و حقوقی

پایگاه آموزشی احمد باقری

پایگاه آموزشی احمد باقری

مدرس و مشاور حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه

مهدی آشتیانی فرد

مهدی آشتیانی فرد

خبرنگار اختصاصی خبرگزاری گزارش خبر

محمدرضا سعیدی

محمدرضا سعیدی

پژوهشگر و فعال حوزه اجتماعی و فرهنگی

وحید حاج سعیدی

وحید حاج سعیدی

فعال رسانه ای در استان گلستان

مهدیه کردی

مهدیه کردی

فعال رسانه ای در حوزه بازارسرمایه

میلاد شادانی

میلاد شادانی

مشاور و کوچینگ رشد فردی و سازمانی

مهدی بیرانوند

مهدی بیرانوند

نویسنده، پژوهشگر، شاعر، روزنامه نگار

ناهید مظفری

ناهید مظفری

مشاور رسانه ای در استان یزد

زهره کرمعلی

زهره کرمعلی

فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی

نورالله رنجبر

نورالله رنجبر

مدیر و مشاور روابط عمومی در امور هنری

سهیل فرخی

سهیل فرخی

فعال حوزه سلامت، ورزش و انفورماتیک

صدیقه طباطبایی

صدیقه طباطبایی

خبرنگار تحلیلی گزارش خبر

محمد تقی ناصریراد

محمد ناصریراد

فعال رسانه، مستندساز و منتقدِ سینما